22 april 2021

CDA en LSN inventariseren verkeersknelpunten in de gemeente Noordwijk

Verkeersveiligheid is voor veel mensen in de gemeente Noordwijk een belangrijke zaak. Dit blijkt wel uit de vele mails, apps en telefoontjes die verschillende raadsleden hierover krijgen. Daarom hebben Kim Smeltink van Lijst Salman Noordwijk en Sebastiaan Duivenvoorde van CDA Noordwijk-Noordwijkerhout-De Zilk het initiatief genomen om een inventarisatie te maken van verkeersknelpunten in De Zilk, Noordwijk en Noordwijkerhout.

Duivenvoorde: ‘’Tijdens de vorige collegeperiode is er door het CDA een inventarisatie gedaan van verkeersonveilige punten in de voormalige gemeente Noordwijkerhout, dit heeft destijds heel veel reacties opgeleverd en veel verkeersonveilige punten zijn ook aangepakt’’. ‘’Omdat dit toch zeker wel 4 jaar geleden is vinden wij het tijd voor een nieuwe inventarisatie, dit keer in de nieuwe gemeente Noordwijk’’.

Smeltink: ‘’ het lijkt ons een goed idee om dit samen op te pakken zodat de gemeente weet heeft van de onveilig situaties en hier maatregelen kan nemen’’.

Inwoners van de gemeente Noordwijk worden opgeroepen verkeersonveilige situaties te melden door het opgeven van een situatie met straatnaam (liefst met bijgevoegde foto) bij Kim of Sebastiaan: [email protected] of [email protected].

Nog voor de zomer zullen de raadsleden de inventarisatie overhandigen aan het college.