18 december 2018

CDA sluit politiek seizoen af met ALV en borrel

Op maandag 17 december organiseerde het CDA een algemene ledenvergadering waarin werd teruggeblikt op de verkiezingscampagne en uitslag van de verkiezingen. Ook werden de raads- en commissieleden die afscheid nemen van de lokale politiek, bedankt voor hun werk. Het was een geslaagde vergadering gevolgd door een gezellige borrel ter afsluiting van het politieke jaar 2018.

Tijdens de vergadering werd door bestuurslid Helmus Wildeman de uitslag van de verkiezingen gepresenteerd met een analyse van de uitslag. Met name de verschuivingen tussen de diverse partijen in alle kernen werd uitgelicht. Het CDA kan terugkijken op een mooie en inhoudelijke CDA-campagne wat heeft geresulteerd in 5 zetels, waarmee het op gelijke hoogte is geëindigd met de grote winnaar NZ Lokaal en de VVD. We hebben gezien dat social media steeds belangrijker wordt; we hebben het afgelopen kwartaal meer dan 1,2 miljoen mensen weten te bereiken met onze berichten op Facebook, Instagram en de CDA website!

Na een terugblik op de campagne kregen de onderhandelaars voor een nieuwe coalitie het woord om de aanwezigen een update te geven over de onderhandelingen. Ook presenteerde het bestuur het plan van aanpak voor de komende periode 2019-2022, met als doel om (weer) een mooi resultaat te boeken bij de verkiezingen van 2022.

Uiteraard werden alle vrijwilligers bedankt, met speciale aandacht voor de leden van de campagnecommissie. Zij hebben keihard gewerkt om een sterke campagne op poten te zetten. Ook werden de raads- en commissieleden door het bestuur bedankt voor hun werk in de gemeenteraad en raadscommissies.

Na de vergadering was er een gezellige borrel, waarmee we iedereen hebben bedankt voor hun inzet voorafgaand en tijdens de verkiezingscampagne. 2018 was een druk jaar voor velen maar het heeft geleid tot een sterk CDA in de nieuwe gemeenteraad. De komende week kunnen we even uitrusten en tijd doorbrengen met onze familie en vrienden. Wij wensen iedereen fijne Kerstdagen en alvast een gelukkig én veilig nieuwjaar!