23 februari 2017

CDA stelt vragen over sluiting Action en verkeersveiligheid

Tijdens de commissievergadering Ruimte en Wonen heeft het CDA de volgende vragen gesteld aan het college van Burgemeester en Wethouders:

• Het verkeer aan de Kerkstraat is de laatste tijd veel drukker geworden, met name het gedeelde Ericastraat - Van der Weijdenlaan. Tevens wordt er ook vrij hard gereden door de automobilisten. Dit wordt door diverse bewoners als vervelend beschouwd aangezien zij niet beschikken over een voortuin en direct last hebben van snelrijdend verkeer. Ook het kruispunt Ericastraat-Kerkstraat-Watermolen een gevaarlijk kruispunt. Zou het mogelijk zijn om hier wat aan te doen om de verkeersveiligheid te verbeteren?
  • Deze week is bekend gemaakt dat de Action zal vertrekken uit het centrum van Noordwijkerhout. Hoewel we beseffen dat dit een beslissing is van een privaat bedrijf, zouden we toch graag het college willen vragen om in gesprek gaan met de directie van de Action. Wellicht zijn er binnen het centrum toch mogelijkheden voor de Action om in Noordwijkerhout te blijven. Het lijkt ons goed als het college dit oppakt, ook om te laten zien aan de Noordwijkerhoutse gemeenschap dat er serieus werk wordt gemaakt om winkels in het centrum te behouden.
  • Er zijn moment berichten dat er veel mollen actief zijn in het noorden van onze gemeente (De Zilk en Noordwijkerhout-Noord). Dit levert onder meer problemen op voor onze bollenvelden. We vragen ons af wie hiervoor verantwoordelijk is; de provincie Zuid-Holland of de gemeente Noordwijkerhout? Daarnaast de vraag wat we eraan kunnen doen?