20 december 2022

Column Jordy de Mooij

We zijn bijna aan het einde van het jaar 2022 en gaan daarna aan een nieuw hoofdstuk 2023 beginnen. Zo rond de kerst is het daarom altijd een mooi moment om even terug te blikken op het afgelopen jaar en een moment om te bezinnen. 2022 is een jaar waarin veel is gebeurd. Een oorlog in Oekraïne en een torenhoge inflatie waardoor boodschappen en energie een stuk duurder zijn geworden en veel mensen daardoor in de problemen komen. Grootse gebeurtenissen waar wij ook in de de lokale politiek onze ogen niet voor mogen sluiten en ons steentje in moeten bijdragen.

Het CDA heeft een aantal weken geleden in het kader van de stijging van de kosten in ieder geval een motie ingediend waardoor er een steunfonds gaat komen voor maatschappelijke organisaties en verenigingen. Daarnaast moeten wij goed kijken hoe we, bovenop de woningschaarste die we al hebben, zorgen dat Oekraïners kunnen worden opgevangen en op een veilige plek terecht komen.

Naast deze gebeurtenissen moeten we ook “gewoon” door met het besturen van de gemeente en zorgen dat we de punten uit ons verkiezingsprogramma kunnen uitvoeren. In dat opzicht was 2022 voor het CDA Noordwijk-Noordwijkerhout en de Zilk een mooi jaar waarin wij bij de verkiezingen 4 zetels hebben weten te behalen. Wij zullen ons als fractie vol energie zullen blijven inzetten om Noordwijk vooruit te helpen en de zaken die ongetwijfeld in 2023 ook weer op ons afkomen aan te pakken. Dit alles lukt naar mijn idee alleen als we dit samen doen. Minder ik meer wij. Zo wil in ieder geval ik het nieuwe jaar ingaan.

Voor nu wens ik iedereen in ieder geval mooie kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar waarin wij elkaar hopelijk weer in goede gezondheid mogen spreken en ontmoeten.

Jordy de Mooij

Fractievoorzitter CDA Noordwijk-Noordwijkerhout-De Zilk