20 mei 2022

Tweezijdig parkeren aan de Koningin Wilhelmina Boulevard gaat verdwijnen!

Eind mei gaat de mogelijkheid om aan twee kanten op de Koningin Wilhelmina Boulevard te parkeren te verdwijnen. Deze tijdelijke parkeerplaatsen werden drie jaar geleden gerealiseerd om de parkeerdruk in Noordwijk aan Zee te verlichten. Deze parkeerdruk was ontstaan doordat veel parkeerplekken niet beschikbaar waren door bouwwerkzaamheden.

Met de aankoop van de parkeergarage Azzuro

(180 parkeerplekken) en de realisatie van ca. 155 parkeerplekken op het parkeerterrein aan de Schoolstraat/Nieuwe Zeeweg worden de parkeerplekken aan de landzijde van de Koningin Wilhelmina Boulevard opgeheven.

Het CDA heeft samen met de VVD in een motie opgeroepen om het aan twee kanten parkeren op de KWB op te heffen voor het hoogseizoen. Jordy de Mooij: ‘’Wij zijn heel blij dat het college zo’n snelle uitvoering heeft gegeven aan onze motie, de situatie was niet altijd prettig voor bijvoorbeeld fietsers’’, mooi dus dat dit is gelukt’’.