06 april 2018

Meedenken over het CDA verkiezingsprogramma

Het CDA Noordwijk-Noordwijkerhout-De Zilk nodigt  inwoners uit om op donderdagavond 7 juni mee te denken over  het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in november 2018. Deze zogenaamde CDA-denktank is een initiatief om zoveel mogelijk inwoners van de nieuw te vormen gemeente Noordwijk te betrekken bij de toekomst van hun gemeente. Tijdens de CDA-denktank brainstormen zij met elkaar over de inhoud van het CDA-verkiezingsprogramma.

Niemand die beter weet wat er in Noordwijk, Noordwijkerhout en De Zilk  goed gaat, beter kan of anders moet dan de inwoners zelf. Als CDA vragen we daarom aan de inwoners om met ons mee te denken over de toekomst van hun gemeente. Iedereen is welkom: of je nu CDA-lid bent of niet, of je nu CDA-stemmer bent of niet. Zo willen we een verkiezingsprogramma maken vóór en dóór de inwoners, aldus Astrid Warmerdam, CDA gemeenteraadslid in Noordwijkerhout.

In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2017 organiseerde het CDA in Amsterdam een landelijke CDA1000. Ruim 1000 CDA-leden uit het hele land leverden daar input voor het verkiezingsprogramma. Dat leverde vijftien voorstellen op over o.a. kleinschalige zorg, flexibel verlof voor jonge gezinnen en afschaffing van het leenstelsel.

Wie deelneemt aan de CDA-denktank krijgt de kans om over een thema mee te denken én mee te beslissen. In twee gespreksrondes met maximaal 10 deelnemers kunnen zij vervolgens gezamenlijk een concreet voorstel doen voor het verkiezingsprogramma. Aan het einde van de bijeenkomst stemmen de aanwezigen over al deze voorstellen. De vijf voorstellen met de meeste stemmen worden een-op-een overgenomen. Alle overige voorstellen neemt de programmacommissie mee bij het schrijven van de rest van het programma.

De CDA-denktank vindt plaats op donderdagavond 7 juni a.s. van 20:00 tot 23:00 uur in het Victorhuis, Sporkenhout 12 in Noordwijkerhout. Iedereen vanaf 15 jaar is welkom.  Aanmelden kan door een mail te sturen naar: secretaris [at] cdanoordwijkerhout.nl met daarin uw naam, woonplaats en leeftijd ( zodat men een gemixt gezelschap uit kan nodigen). Wanneer u vervolgens geselecteerd bent dan krijgt u een mail met verdere gegevens van het CDA.