13 augustus 2021

Schriftelijke vragen groenonderhoud rotondes

Aanleiding

Het groenonderhoud in de gemeente is niet altijd even goed. Het CDA is dan ook te spreken over de inzet om het groenonderhoud te verbeteren. Rotondes zijn vaak het visitekaartje (de entree) van de gemeente en juist daar laat het groenonderhoud nogal eens te wensen over. Voorbeelden van slecht groenonderhoud zie je bijvoorbeeld bij de Kerstraat in Noordwijkerhout en bij de Ruigenhoek.

Vragen

1. Het groen bij de rotonde bij Esso in Noordwijkerhout is keurig onderhouden. De rotonde bij de kruising met de Kerstraat, zo’n 300 meter verderop, is zwaar verwaarloosd. Kan het college aangeven waarom hier zo’n verschil in zit?

2. In een eerdere (door de raad aangenomen) motie van het CDA heeft de raad het college opgeroepen werk te maken van het zogenaamde adoptiegroenproject maar ook zeker om hoveniersbedrijven een rotonde te laten ‘’adopteren’’ waarbij de verantwoordelijkheid voor het groenonderhoud bij deze rotonde dan voor rekening kwam van een hoveniersbedrijf in ruil voor reclame op deze rotonde. Kan het college aangeven hoe het hier mee staat?

Met vriendelijke groet,

Namens de fractie van het CDA

Sebastiaan Duivenvoorde