09 september 2021

Succesvol spreekuur met Zilkse verenigingen

Afgelopen woensdagavond 8 september hebben de fractieleden van het CDA Noordwijk-Noordwijkerhout-De Zilk veel mooie gesprekken gevoerd met vertegenwoordigers van Zilkse verenigingen.

In eerste instantie stonden deze gesprekken gepland voor vorig jaar maar door corona konden deze gesprekken toen niet doorgaan. Sebastiaan Duivenvoorde hierover: ‘’ Het was echt heel fijn om mensen gewoon weer ’’in het echt’’ te ontmoeten, dat blijft toch altijd beter dan online’’.

In De Zilk zijn heel veel actieve verenigingen die een ding gemeen hebben: hart voor mensen en de gemeenschap.

Tijdens de gesprekken kwamen een aantal punten naar voren die door de Zilkers als er belangrijk werden ervaren zoals voldoende jonge aanwas, het behouden van voorzieningen zoals en supermarkt voor de oudere Zilkers, het soms moeilijk kunnen vinden van voldoende vrijwilligers en de accommodatie als gevolg van het verdwijnen van he parochiehuis.

De fractieleden hebben de gesprekken als prettig ervaren en gaan aan de slag met de Zilkse wensen en uitdagingen.