Wopke Hoekstra voor Rijksoverheid.nl
06 februari 2023

Thematafel en meet & greet met minister van Buitenlandse zaken Wopke Hoekstra

Op maandagavond 6 maart organiseert het CDA een thematafel voor jongeren op het Teylingen College locatie Leeuwenhorst in Noordwijkerhout. Het tweede deel van de avond zal minister Wopke Hoekstra aansluiten voor een meet & greet waar er over van allerlei onderwerpen vragen gesteld kunnen worden.

Het eerste deel van de avond zal beginnen om 19:30 uur. Vanaf 19.00 uur is inlopen dan mogelijk. Dit deel van de avond is speciaal voor jongeren tussen de 15 en 25 jaar (iets ouder mag natuurlijk ook). Organisator Sebastiaan Duivenvoorde: ´We willen vooral proberen om jongeren te betrekken bij de lokale politiek door ze mee te laten denken over de nieuwe omgevingsvisie van de gemeente, deze omgevingsvisie zal voor een langere periode gelden dus is de mening van jongeren hierbij heel erg belangrijk´.

Aan de hand van verschillende stelling zal de mening van jongeren worden gepeild en kan men met elkaar in discussie.

Om 20:30 uur zal het eerste gedeelte worden afgesloten en is de avond voor iedereen open ( jong en oud dus). Minister van Buitenlandse zaken en CDA partijleider Wopke Hoekstra zal dan komen praten over onderwerpen als de energiecrisis en de oorlog in de Oekraïne. Ook is er voldoende ruimte om vragen te stellen over allerlei onderwerpen.

De avond is gratis te bezoeken en aanmelden voor deze avond of voor een deel van de avond is mogelijk door een mailtje te sturen naar: [email protected]. Dit is niet verplicht maar wel wenselijk i.v.m. het aantal beschikbare plaatsen.