04 februari 2022

Voorstelrondje

De komende weken gaan wij o.a. via Facebook, Instagram en onze website onze top 10 kandidaten voor de verkiezingen in maart 2022 aan u voorstellen.

Vandaag stellen wij Jordy de Mooij aan u voor, onze lijstrekker

Vier jaar geleden heb ik mijn eerste stappen in de Noordwijkse politiek gezet. In deze periode heb ik vooral veel geluisterd en gekeken naar hoe die politiek nou eigenlijk werkt. Ik constateer dat er nog een hoop te verbeteren valt en dat het lang duurt voordat de problemen in wijken worden opgelost. Er is bijna geen pinautomaat meer te vinden in Noordwijk-Binnen, parkeren is al jaren dramatisch en de dorpskrant komt vaker niet dan wel. Daarom wil ik mij specifiek inzetten op onderstaande speerpunten.

1. Mag ik dit voor u proberen te realiseren?

2. Vergunning parkeren per wijk voor inwoners Noordwijk-Binnen.

3. Vanaf zes uur en 's nacht gratis parkeren op kloosterplein voor inwoners Noordwijk-Binnen.

4. Bouwen voor onze inwoners en volgens natuurlijke groei Noordwijk. Dat betekent bij nieuwbouw in het sociale segment en Middelduur dat inwoners voorrang hebben.

5. Een representatief aantal pinautomaten en andere algemene voorzieningen in de dorpskern.

6. Belastingen zijn kostendekkend en worden enkel verhoogd met de inflatie.

7. Leefbaarheid en klimaat staat voorop. Dit betekent dat we ons moeten inzetten om de natuurlijke kwaliteiten zoals bloemenvelden, zee, strand duin en bossen te behouden en schoon te houden.

8. Uitgangspunt bij duurzame projecten in Noordwijk is 50% lokaal eigendom is of lokaal terugvloeit.

9. De kosten van de parkeerkaart voor inwoners en bewoners gaan terug naar 20 euro.

10. Inwoners worden vanaf de eerste fase betrokken bij grootschalige plannen van de gemeente. Zonder eerst een participatietraject te hebben doorlopen gaat het plan niet door.

11. De gemeente moet borgen dat de lokale krant bij iedereen op de deurmat valt. Dit gezien het belang en plicht die de gemeente heeft om inwoners te informeren en te communiceren.

Gewoon voor de eigen inwoners