06 oktober 2021

De wijkraad: iets voor jou?

Op 16 maart 2022 worden de Gemeenteraadsverkiezingen gehouden. Naast een nieuwe gemeenteraad, zullen Rotterdammers ook stemmen op een kandidaat voor de wijkraad. Rotterdam heeft straks 39 wijkraden. In een wijkraad zitten 7 inwoners van de wijk. Voor meer informatie over de wijkraden verwijzen we je graag door de naar de website van de gemeente: Wijk aan Zet | Rotterdam.nl. Iedereen die dat wil kan zich verkiesbaar stellen voor de wijkraad. De gemeente moet nog bekend maken hoe de exacte procedure zal verlopen. CDA’ers kunnen er ook voor kiezen om namens het CDA deel te nemen aan de wijkraadverkiezingen. Je neemt dan deel op ‘persoonlijke titel’, maar achter je naam zal een verwijzing naar het CDA staan.

Het CDA Rotterdam bouwt aan een sterker Rotterdam. Met elkaar bouwen wij aan een gemeente waarin er aandacht is voor elkaar, waarin mensen tot hun recht komen en waarin het goed en veilig leven is. Vind jij dit ook belangrijk? En wil je helpen om aan een sterke samenleving te bouwen? Dan is het wijkraadslidmaatschap misschien iets voor jou. Als wijkraadslid heb je direct invloed in je wijk. Heb je deze ambitie en wil je politiek actief worden als wijkraadslid, laat het ons dan weten. Ken je iemand die je geschikt lijkt, geef het aan ons door. Je kunt contact opnemen met Hilde Kaemingk door
een email te sturen naar [email protected].

Hartelijke groet,
CDA Rotterdam