11 oktober 2017

Sloop leegstaande panden Gebbeweg laat op zich wachten

Deze week heeft raadslid Christine Eskes schriftelijke vragen gesteld over het leegstaande schoolgebouw aan de Gebbeweg in Hoogvliet. Terwijl een aantal naastgelegen panden begin dit jaar al gesloopt hadden moeten zijn en er gezocht zou worden naar geld om ook het schoolgebouw te slopen, lijkt er niets te zijn gebeurd. Ondertussen verloedert het dichtgetimmerde pand steeds verder en is er zelfs al een paar keer brand uitgebroken. Al met al genoeg reden om aan de bel te trekken.

Omwonenden zijn natuurlijk niet blij met de aanblik van het zichtbaar verloederende pand. Het bijzondere is dat dit schoolpand en enkele naastgelegen panden al enige tijd op de nominatie staan om gesloopt te worden, maar hier is tot op heden nog niets van terechtgekomen. Onze fractie wil graag weten waarom de panden die al gesloopt hadden moeten zijn, nog niet zijn gesloopt. Daarnaast horen we natuurlijk graag wanneer de panden dan wel gesloopt gaan worden en of er middelen zijn gevonden om ook de leegstaande school aan de Gebbeweg te slopen.