07 december 2017

Sven de Langen reikt Rotterdamse Reuzen uit

Vandaag, op Nationale Vrijwilligersdag, reikte onze wethouder Sven de Langen de eerste Rotterdamse Reuzen uit aan een aantal jongeren. De Rotterdamse Reus is een gemeentelijke onderscheiding die op initiatief van het CDA Rotterdam is ingesteld. De onderscheiding is speciaal bedoeld voor jongeren tot en met 27 jaar die zich op eigen initiatief belangeloos inzetten voor inwoners van Rotterdam.

Wethouder de Langen: “Het is fantastisch om te zien wanneer jonge Rotterdammers oog hebben voor de ander, dat verdient waardering. Zij zijn Rotterdamse Reuzen waar de samenleving op kan bouwen”.

De Rotterdamse Reus verwijst naar een bijzondere Rotterdammer: Richardus Rijnhout, hij leefde van 1922 tot 1959. Vanwege zijn enorme lengte, 2 meter en 38 centimeter, werd hij de Reus van Rotterdam genoemd. Rigardus was een bijzonder vriendelijke Rotterdammer, daarom is deze onderscheiding naar deze goedhartige man genoemd.