02 december 2015

Annie Schreijer presenteert onderzoeksrapport 'Land in de knel'

CDA-Europarlementariër Annie Schreijer-Pierik presenteerde afgelopen week in Brussel haar rapport 'Land in de knel'. Het rapport vormt een inventarisatie van knelpunten waar boeren, burgers en andere belanghebbenden in Natura2000-gebieden tegen aan lopen. Verschillende betrokken partijen zoals de Land-en Tuinbouworganisatie (LTO) en het platform Engbertsdijksvenen lieten na afloop van de presentatie hun licht schijnen op het rapport. Ook zij stelden net als Schreijer-Pierik dat de strenge Nederlandse implementatie van Europees beleid de voornaamste oorzaak is van grote sociaal-economische problemen in Natura2000-gebieden. Volgens Schreijer-Pierik is het dan ook hoog tijd dat het kabinet zo snel mogelijk met oplossingen komt. Daarom pleit zij in haar rapport onder meer voor betere grensoverschrijdende samenwerking en een verbetering van de balans tussen ecologie en economie.

> Lees het rapport online

> Bekijk de presentatie van het rapport op Youtube