03 november 2015

Hein Pieper nieuw bestuurslid Unie van Waterschappen

Hein Pieper, dijkgraaf van waterschap Rijn en IJssel, treedt per direct toe tot het bestuur van de Unie van Waterschappen. Hij volgt Gerard Doornbos op, dijkgraaf van het hoogheemraadschap van Rijnland, die afscheid neemt van het bestuur.

Hein Pieper is sinds april 2011 dijkgraaf van waterschap Rijn en IJssel. Hij studeerde theologie aan de Universiteit voor Theologie en Pastoraat in Heerlen. Eerder was hij Tweede Kamerlid namens het CDA.

DUTCH WATER AUTHORITIES
In het bestuur van de Unie van Waterschappen wordt Pieper verantwoordelijk voor de portefeuille internationaal en arbeidsvoorwaarden, een omvangrijk beleidsveld. Vanuit de hele wereld is er vraag naar Nederlandse waterkennis.Waterschappen zijn experts op het gebied van regionaal waterbeheer. Ze delen wereldwijd kennis met landen waar waterbeheer grote uitdagingen kent. Dutch Water Authorities is het aanspreekpunt waar internationale vragen aan waterschappen gesteld kunnen worden.

ARBEIDSVOORWAARDEN
De Unie van Waterschappen is ook de werkgeversorganisatie voor de waterschappen in Nederland en onderhandelt met de vakbonden over de arbeidsvoorwaarden voor de ruim 12.000 medewerkers die bij de waterschappen werken.De benoeming van Pieper tot bestuurslid van de Unie van Waterschappen is voor een periode van 3 jaar, met de mogelijkheid van een verlenging van nog eens 3 jaar.