01 december 2015

Kom in actie tijdens de Dag van de Vrijwilliger

Maandag 7 december is het de Dag van de Vrijwilliger. Het CDA is dé partij van de vrijwilligers. Veel fracties/afdelingen zetten traditiegetrouw op deze dag vrijwilligers in het zonnetje. Wij horen het graag als uw fractie/afdeling meedoet, want ook landelijk gaan we maandag uitgebreid aandacht besteden aan het belang van vrijwilligers.
De essentie van de Dag van de Vrijwilliger is dat vrijwilligers in het zonnetje worden gezet en bedankt worden voor hun inzet. Het zou mooi zijn als het CDA in iedere gemeente vrijwilligers zou bedanken voor hun inzet.

Op welke wijze gaat u maandag 7 december vrijwilligers in het zonnetje zetten?
Graag inspireren we u met enkele voorbeelden:

Bos bloemen of taart
Aandacht besteden aan vrijwilligers kan op veel verschillende manieren. Dit kan bijvoorbeeld door de vrijwilligers van een sportvereniging een bos bloemen te geven of door een taart te brengen naar een top vrijwilliger in een zorginstelling.

Inspiratie op de website
Op de site van de Bestuurdersverenging hebben we één dossier gemaakt met veel acties en inhoudelijke punten die de afdelingen/fracties de afgelopen jaren gemaakt hebben met betrekking tot vrijwilligers. Maar dit kan ook als inspiratie dienen voor een meer inhoudelijke politieke actie zoals raadsvragen of een motie. Ga naar het dossier >>

Deze activiteit hoeft maar weinig tijd te kosten en het is voor vrijwilligers waardevol als zij ervaren dat het CDA achter hun staat. In de bijlage treft u een persbericht aan dat u kunt gebruiken na uw activiteit. U kunt dit persbericht met een mooie foto van de activiteit naar de lokale media sturen en gebruiken op uw website en sociale media.

Veel succes met de actie!