09 februari 2016

CDA Olst-Wijhe: leden geven feedback via Whatsapp

Leden van het CDA Olst-Wijhe kunnen voortaan rechtstreeks aan de fractie laten weten hoe zij erover onderwerpen denken, zaken op de agenda zetten en vragen aan de CDA-fractie stellen.

Onderling werkt het CDA al veel langer met een Whatsapp groep. "We delen hierop foto's, nieuwsberichten, nieuwtjes en kunnen snel op dingen reageren" zegt het jongste raadslid van onze gemeente Lisanne Spanbroek. "Niet iedereen van ons heeft Twitter of is politiek actief op Facebook. Op deze manier is iedereen altijd op de hoogte van het laatste nieuws en kunnen we snel zaken regelen".

Afgelopen weken was er veel aandacht voor lokale buurtpreventie Whatsapp groepen. Buurtbewoners verenigen zich hierin en maken de buurt hierdoor veiliger. Het CDA is een groot voorstander en roept inwoners op om zich aan te melden op WABP.nl "Dit soort initiatieven inspireert" zegt fractievoorzitter Hans Kamphuis. "Het heeft ons aan het denken gezet over hoe we met Whatsapp onze leden beter kunnen betrekken". Het idee is simpel: leden kunnen zich melden bij [email protected] met hun naam en mobiele telefoonnummer. In de groep is ruimte voor 100 CDA leden.