26 september 2023

CDA wil aandacht voor Vincent van Gogh bij binnenkomst in Hoogeveen

Een muurschildering ter hoogte van de Tamboer, een fietstocht en een familiespeurtocht “Op zoek met Vincent” – het jaar 2023 staat in het teken van Vincent van Gogh in Drenthe én in Hoogeveen. Het CDA waardeert deze initiatieven en stelt schriftelijke vragen om Vincent van Gogh nog meer onder de aandacht te brengen.

CDA-raadslid Aaf-Tineke Bisschop licht hierover toe: “Van Gogh is 140 jaar na zijn aankomst weer tot leven gekomen in Drenthe en in Hoogeveen met diverse activiteiten en initiatieven. Het is de bedoeling dat deze activiteiten ook na 2023 blijven plaatsvinden. Het CDA vindt het mooi dat ons cultureel erfgoed op deze manier naar voren wordt gebracht.

De activiteiten zorgen naar verwachting voor meer toeristen en voor meer verbinding in de samenleving. Daarnaast komen talenten tot ontwikkeling en dragen de activiteiten bij aan een positief beeld over Hoogeveen. Het CDA wil deze ontwikkelingen versterken en daarom hebben wij het college gevraagd om onder de naamborden van Hoogeveen aandacht te schenken aan de relatie tussen Hoogeveen en Van Gogh.”

Bisschop vraagt het college of zij hiertoe bereid zijn en op welke termijn zij dit kunnen realiseren.