14 juni 2022

Christelijke partijen Hoogeveen verontwaardigd over kwetsende posters Black Metal band

We zien op reclameborden dat er een black metal band komt optreden in het Podium in Hoogeveen. Dat gebeurt vaker, maar deze keer is het een band met een naam die als antichristelijk en aanstootgevend wordt ervaren door veel inwoners van de gemeente. Op 16 juni treedt de griekse black metal band Rotting Christ op in het Podium.

De reclame uitingen met een afbeelding van deze band zijn te zien langs de wegen onze gemeente. De politieke partijen ChristenUnie, SGP en CDA, roepen het Podium op deze aankondiging zo snel mogelijk te verwijderen uit de openbare ruimte. Dit is reclame die we als nodeloos kwetsend en aanstootgevend ervaren, zeker voor de geloofsgemeenschappen en kerken in Hoogeveen. De afbeelding van deze band is pijnlijk omdat het christelijk geloof wordt beledigd.

We gaan binnen de gemeenteraad ook aandacht vragen met andere partijen voor de aard en aanpak van vergunningverlening door de gemeente en de promotie van de programmering van het Podium.

• Hetty Pullen-Muis namens de ChristenUnie
  • Brand van Rijn namens de SGP