CDA in gesprek met MBO-scholieren

‘Hé, CDA, dat is toch van Buma!?’ Ook op het Alfa College leven de verkiezingen wel degelijk. Dat merkten CDA-Kamerlid Agnes Mulder en een aantal lokale CDA’ers vandaag bij een bezoek aan die school. In de overvolle kantine lunchten zij met de MBO’ers en gingen het gesprek aan.

‘Zelf moest ik even over de drempel heen van ‘politiek interesseert ze toch niet’,’ aldus raadslid Peter Koekoek, ‘en als je ergens aanschuift, zijn de eerste reactie ook niet dolenthousiast. Maar al snel raak je dan toch in gesprek en merk je dat ook deze jongeren echt wel nadenken over de politiek en zeker een mening hebben. Dat is heel mooi.’

Agnes Mulder was vandaag de hele dag in Hoogeveen en De Wolden. In Hoogeveen startte zij met een ontbijtje bij de Hema, waar verschillende mensen aanschoven met vragen en ideeën. Daarna werd een bezoek gebracht aan Hoomark. Een prachtig MKB-bedrijf, waar maar weer eens bleek hoe schadelijk de flexwet van Asscher is. Op het Alfa College werd de dag afgesloten. Daar ging het CDA dus in gesprek met MBO-scholieren, maar werd Mulder ook bijgepraat over het mobiliteitscentrum. Het mobiliteitscentrum is een initiatief van CDA-wethouder Anno Wietze Hiemstra waarbij werkzoekenden heel gericht begeleid worden naar echte, bestaande en vaste banen.

08-03-2017

Peter Koekoek