CDA ontbijt bij Hema

Dinsdag 7 maart brengt CDA-Kamerlid Agnes Mulder een bezoek aan Hoogeveen. Zij start de dag met een ontbijt bij de Hema. Daar is iedereen welkom om een gratis ontbijtje mee te eten en in gesprek te gaan met Mulder.

De Overijssels-Drentse Agnes Mulder zit inmiddels vier jaar namens het CDA in de Tweede Kamer. In 2012 stemde Nederland haar met bijna 10.000 stemmen de Kamer in. Slechts vier CDA-kamerleden haalden meer voorkeursstemmen binnen. Met deze verkiezing kreeg Drenthe een nieuwe stem en een nieuw gezicht in Den Haag. Zij maakte zich daar hard voor de regio en voor ondernemers, vanwege haar afkomst en haar achtergrond bij de Kamer van Koophandel. Voor de verkiezingen van 15 maart staat Mulder opnieuw op de CDA-lijst en dus is zij op campagnepad.

Flexwet en Studieschuld
Mulders campagnedag in Hoogeveen bestaat onder andere uit een bezoek aan Hoomark en het Alfa College. Bij Hoomark zal zij in gesprek gaan over de negatieve gevolgen van de flexwet van kabinet Rutte II, zoals ze dat ook al bij andere ondernemers deed. Bij het Alfa College zal Mulder rond lunchtijd met scholieren in gesprek gaan over de studielening. Het CDA wil een einde aan zowel de flexwet als de studielening. Vaste contracten mogen niet ontmoedigd worden door wetten, net als studeren niet ontmoedigd mag worden door de angst voor torenhoge studieschulden, zo vinden de christendemocraten.

Gratis CDA-ontbijt
De dag begint echter met een ontbijtje bij de Hema. Op 7 maart, vanaf 8.00u heeft het CDA het restaurant van het warenhuis afgehuurd om daar in gesprek te gaan met iedereen die dat wil. En voor iedereen is er een gratis ontbijtje om het gesprek te ondersteunen. Dus hebt u ook last van de flexwet? Maakt u zich zorgen over de studiefinanciering? Of hebt u een heel andere vraag of opmerking? Komt u dan 7 maart gratis met Agnes ontbijten bij de Hema, u bent van harte welkom. Het ontbijt wordt rond 9.15u afgesloten.

28-02-2017

Peter Koekoek