13 november 2022

Begroting 2023 - Steunfonds

CDA Meppel staat voor een Meppel waarin iedereen kansen krijgt en iedereen meetelt. Wie echt hulp nodig heeft, die krijgt ook hulp. Zeker in een tijd waarin het steeds moeilijker wordt om het hoofd boven water te houden.
Daarom heeft CDA Meppel bij de Begroting voor 2023 voorgesteld een steunfonds in het leven te roepen voor verenigingen, stichtingen en maatschappelijke en kerkelijke instellingen. Het geld daarvoor halen we uit de huidige coronareserve. De voorwaarden om geld uit dat steunfonds te krijgen zullen ongeveer gelijk zijn aan de voorwaarden om coronasteun te krijgen.

Dit voorstel kreeg steun van de hele gemeenteraad en ook het College van B&W was voorstander van dit voorstel. Het is de bedoeling om uiterlijk in februari 2023 alles geregeld te hebben, maar wacht niet om hulp of financiële ondersteuning aan te vragen bij de gemeente.