31 oktober 2019

Bleekerseiland

Met dit raadsvoorstel geeft de raad richting aan de ontwikkeling van een uniek stukje Meppel met een mooie historie en een prachtige ligging.

De CDA-fractie heeft dit voorstel getoetst aan het Verkiezingsprogramma. En daarin hebben we onder andere een droombeeld geschetst voor de binnenstad van Meppel, het hart van de gemeente. Een binnenstad die aantrekkelijk is voor zowel inwoners als bezoekers. Waar men zich thuis voelt.

De CDA-fractie wil investeren in kwaliteit. En met de aangegeven richting in dit voorstel moet dat lukken! Een fraaie verblijfslocatie, waar mensen kunnen genieten van ruimte en rust en een fraai uitzicht, en dat een prettige dynamiek en levendigheid oplevert. Een plek waar men geluk kan ervaren. Dat is het Meppel dat de CDA-fractie door wil geven!

En met de toelichting van de wethouder in de commissie, dat sober en doelmatig vooral geïnterpreteerd moet worden als realistisch en passend, kunnen wij instemmen met dit voorstel.

Tenslotte hebben wij de wethouder gevraagd om in het totaalvoorstel, dat in de toekomst aan de raad voorgelegd zal worden, ook de alternatieven waaruit het college heeft gekozen, aan te geven, zodat de raad de afweging en keuze van het kan beoordelen en wegen. Wethouder Koning heeft die toezegging gedaan.