30 maart 2023

Meppel Energie

Fijn wonen en leven in Meppel! Met die leus ging CDA Meppel de verkiezingen in. Nou, de inwoners van Nieuwveense Landen die energie moeten afnemen van Meppel energie, die wonen en leven niet fijn in deze nieuwe woonwijk. Al vanaf het begin is er gedoe met de installatie die warmte en koude moet leveren: kleppen die vastzitten, lekenergie, van het kastje naar de muur worden gestuurd en ook nog eens de hoofdprijs betalen!

Eond 2021 hebben de inwoners de gemeenteraad benadert met hun problemen en zorgen. En nu, ruim een jaar later, is er nog niets verandert. Sterker nog, er hangt een faillissement in de lucht!

Daarom hebben alle fracties in de gemeenteraad aangegeven dat de ingezonden brief van de werkgroep Meppel Energie en inwoners niet voor kennisgeving wordt aangenomen. De inwoners van Nieuwveense Landen verdienen dat er naar hen wordt geluisterd en dat de gemeenteraad voor hen opkomt, voor zover dat in hun macht ligt. Daarom heeft onze fractievoorzitter Egbert Knorren namens alle fracties gevraagd om een antwoord voor te bereiden aan alle inwoners in Nieuwveense Landen. Tegelijkertijd is ook gevraagd naar de evaluatie van het warmtenet, dat medio 2022 uitgevoerd zou moeten worden. Tot nu toe heeft de gemeenteraad daar nog niets over gehoord en daarmee heeft het college een opdracht van de gemeenteraad mogelijk (nog) niet uitgevoerd. Wordt vervolgd!