27 november 2019

Egge Jan de Jonge nieuwe voorzitter CDA Flevoland

De leden van CDA Flevoland hebben Egge Jan de Jonge (40) uit Zeewolde maandag 25 november gekozen tot de nieuwe voorzitter van de provinciale afdeling. De Jonge, in het dagelijks leven wethouder in Zeewolde, wil de komende tijd gaan werken aan de vernieuwing van het CDA. De Jonge is de opvolger van Leo Caniëls.

Vernieuwing is nodig, vindt De Jonge, omdat er nogal wat op het CDA afkomt de komende jaren. "Met een  nieuw en verjongd bestuur moeten we het CDA in Flevoland klaarstomen voor drie jaar verkiezingen op rij vanaf 2021" aldus De Jonge. Verjonging vindt al plaats in de partij nu er wordt gewerkt aan het oprichten van een jongerenafdeling in Flevoland.

Ook landelijk CDA-voorzitter Rutger Ploum was te gast in de vergadering, als onderdeel van zijn provincietour als nieuwe partijvoorzitter. In een College Tour-setting bevroeg Statenlid Johan van Slooten de nieuwe partijvoorzitter over zijn speerpunten. Ook Ploum zet de komende jaren in op vernieuwing, naast verdieping en verbreding van de partij. Ploum: "Met een verhaal van hoop, een fris gezicht en een steengoede campagne ben ik er van overtuigd dat het CDA gaat winnen bij de komende verkiezingen".

Foto boven: Partijvoorzitter Rutger Ploum (links) feliciteert de nieuw gekozen voorzitter van CDA Flevoland Egge Jan de Jonge.
Foto onder: Rutger Ploum in gesprek met Johan van Slooten.