Klik hier voor meer video's en foto's!

Samen maken we Flevoland mooier!

Op 15 maart 2023 vonden de Provinciale Statenverkiezingen en de Waterschapsverkiezingen plaats. Net als in alle andere Nederlandse provincies heeft het CDA ook in Flevoland flink verloren. In de Staten gingen we van 3 naar 2 zetels, in het Waterschap van 2 naar 1 zetel. Desondanks gaan we niet bij de pakken neerzitten! Er is de komende jaren genoeg te doen om iedereen ervan te overtuigen dat een middenpartij met een luisterend oor onmisbaar is in Nederland en in Flevoland. Minder ik, meer wij!

Op deze pagina's vindt u allerlei informatie over deze verkiezingen.

Kandidatenlijst en programma gepresenteerd

De kandidaten voor de Provinciale Statenverkiezingen en de Waterschapsverkiezingen werden in december 2022 bekend gemaakt. Lijsttrekker voor Provinciale Staten was Marian Uitdewilligen,  voor het Waterschap was dat Roelof Oost. Het verkiezingsprogramma vindt u hier.

Op de foto van links naar rechts de top 5 kandidaten voor Provinciale Staten: Johan van Slooten (nr. 2), René Claessens (nr. 4), Marian Uitdewilligen (nr. 1), Jurjen van der Wal (nr. 5) en Jennie Kempenaar (nr. 3).