18 maart 2024

De nieuwe nieuwsbrief van maart is verschenen... heeft u 'm al gelezen?

nieuwsbrief 11: Maart 2024

In deze laatste nieuwsbrief blik onze voorzitter terug op de succesvolle start van dit jaar. Maar vooral is er veel aandacht voor het financiele reilen en zeilen binnen de gemeente Apeldoorn. Al vorig jaar werd een motie aangenomen van de hand van Martin Fransen in het kader van de afwegingen die moeten worden gemaakt om de begroting van de gemeente weer sluitend te krijgen. Zoals in het verleden bewezen is het CDA Apeldoorn gebrand op een degelijk financieel beleid. Dat betekent ook vooruit kijken. In de nieuwsbrief staat het proces en de uitwerking beschreven. Maar raken we ook het onderwerp bouwen aan en geven we inzicht in de amendementen die leden, fractie en bestuur hebben opgesteld voor het europese verkiezingsprogramma dat zaterdag 23 maart tijdens het congres wordt vastgesteld.

Wijzigingen in de fractie

Het was voor de meesten van u wellicht al bekend, maar er hebben zich sinds het begin van dit jaar 2 wijzigingen voorgedaan in de fractie van het CDA Apeldoorn. Dat betekent dat Clariska met een persoonlijke boodschap afscheid neemt van haar functie als fractievertegenwoordiger. In één van de fractievergaderingen heeft de fractie Clariska vanzelfsprekend bedankt voor al haar inzet en tijd. Clariska blijft op de achtergrond betrokken bij de fractie en kan - net als alle leden - natuurlijk haar input geven op de onderwerpen die in de gemeente Apeldoorn tijdens een debat worden besproken.

Daarnaast hebben wij al eerder Myrthe Kuiper als fractievertegenwoordiger mogen verwelkomen. Myrthe stelt zich in de nieuwsbrief aan u voor. De volledige fractie bestaat nu uit fractievoorzitter en raadslid Alinda Fredriks, raadslid Martin Fransen en wordt aangevuld met fractievertegenwoordigers Myrthe Kuiper en Hans van Gerrevink. Peter Buijsers is vanzelfsprekend onze fractie-assistent voor waardevolle ondersteuning.

Thema-avond

In de nieuwsbrief vind u ook de aankondiging van de thema-avond. U heeft deze week ook een e-mail ontvangen met deze aankondiging. De avond belicht een belangrijk thema binnen de gemeente Apeldoorn. Het CDA Apeldoorn hecht waarde aan het voorkomen van jongeren die in de criminaliteit belanden door ondermijning op scholen. Op de thema-avond geven politie, bureau HALT, de Veluws Onderwijsgroep en het landelijke CDA zicht op de verschillende perspectieven. U bent welkom vanaf 19:00 uur voor koffie of thee. De avond is zoals gebruikelijk in het Denksportcentrum Apeldoorn aan de Dubbelbeek 24 en start om 19:30 uur.

De volledige nieuwsbrief onder redactie en vormgeving van Sjoerd en Marjolein Zijlstra kunt u hier downloaden.