12 juli 2023

Speciale bijeenkomst: Gevallen of bevrijd?

IS HET KABINET GEVALLEN OF ZIJN DE PARTIJEN BEVRIJD?

Op dinsdag 18 juli 2023 organiseert het CDA Apeldoorn een speciale bijeenkomst met de titel ‘Gevallen of bevrijd’. Na de val van het kabinet vorige week vrijdag en het vertrek van vele kopstukken uit de politiek is het goed om met elkaar in gesprek te gaan over de toekomst van onze partij. Vanuit de afdeling willen we de ruimte geven gevoelens met elkaar te delen én samen suggesties te doen voor de toekomst. Waar liggen kansen voor het CDA. Welke zaken hebben ons in de huidige coalitie geblokkeerd en hoe zorgen we dat we de juiste boodschap voor het voetlicht krijgen. Het bestuur ontvangt u hartelijk met een kop koffie of thee in inloophuis de Herberg vanaf 19.30 uur. De Herberg is te vinden aan de Deventerstraat 40 in Apeldoorn (centrum).

Met het vertrek van CDA kopstukken als partijleider Wobke Hoekstra, minister Hugo de Jonge en fractievoorzitter Pieter Heerma valt veel ervaring in politiek Den Haag weg. Het maakt echter ook de weg vrij voor de nieuwe generatie als Derk Boswijk, Anne Kuik en Henri Bontenbal.

Ondanks deze inmiddels talentvolle en zichtbare kamerleden is ook de boodschap van het CDA verwaterd en hebben we als bestuur vaker gesproken met het landelijk partijbureau. In Apeldoorn hebben we tijdens de laatste verkiezingen een lichte groei laten zien ten opzichte van de voorgaande. Dat lijkt echter landelijk niet het geval. Wat zou er volgens u moeten gebeuren om dit wel zo te laten zijn.

Nederland is toe aan een brede middenpartij. Nu ook de flanken in de politiek niet lijken te realiseren wat is beloofd is het radicale midden weer beschikbaar. Vanuit de kernwaarden van het CDA proberen we suggesties te doen die bijdragen een een talentvolle lijst, een duidelijk programma, een enthousiaste campagne en een ambitieus resultaat.

Helpt u mee door met ons in gesprek te gaan? Of u nu lid bent van het CDA Apeldoorn, geinteresseerd bent in de politiek, of als buitenstaander met ons mee wilt praten. U bent welkom op deze bijeenkomst.

De deuren gaan om 19.30 uur open. Een kopje koffie of thee staat klaar. Het programma start om acht uur. Omstreeks 22:00 uur eindigt het programma en is er kort gelegenheid tot napraten. Aanmelden is niet verplicht maar wordt gewaardeerd. Dat kan via de contactpagina van deze site.