21 april 2024

Overlijden Frans Crijns

Met ontsteltenis hebben wij kennis genomen van het plotselinge overlijden van

Frans Crijns

Frans heeft als wethouder en raadslid ruim 20 jaar veel voor het CDA en Lingewaard betekend. Tussen 1990 en 1998 had Frans namens het CDA zitting in de gemeenteraad van Bemmel, waarna hij wethouder werd van de gemeente Bemmel tot 2001. Van 2002 tot en met 2008 nam hij wederom zitting in de gemeenteraad, maar nu van Lingewaard, waarvan een groot gedeelte als fractievoorzitter. Van 2008 tot 2010 was hij wethouder van de gemeente Lingewaard.

Wij herinneren ons Frans als een kordate bestuurder met een enorm brede kennis en bovenal warme persoonlijkheid met oog en oor voor een ander. Met grote inzet zette hij zich in voor de stichtingen en verenigingen in Lingewaard. Daarnaast was hij zelf ook op vele terreinen maatschappelijk actief.

Ondanks zijn aflatende gezondheid bleef hij een grote belangstelling houden in de politiek en was hij altijd bereid advies te geven. Hij was een enorm gewaardeerd lid. We gaan hem missen.

Wij wensen zijn vrouw Adje, kinderen, kleinkinderen, familie en vrienden veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

Bestuur, raadsfractie en wethouder CDA Lingewaard.