07 februari 2018

Goed gestemd!

CDA Lochem presenteert de kieslijst en het verkiezingsprogramma

Goed gestemd, zo gaan de kandidaten van CDA Lochem vanaf woensdag de campagne in. Pieter Bas ter Maat voert de kandidatenlijst aan. Op de lijst staan vertrouwde gezichten en nieuwkomers. Eén ding hebben ze gemeen: Ze voelen zich allemaal thuis in de gemeente Lochem. Allen zijn als bestuurder of vrijwilliger in hun dorp of stad bekend en daarnaast ook bereid om zich voor de gemeente Lochem in te zetten. Dat past goed bij het CDA. We voelen ons verantwoordelijk voor onze woonomgeving en dragen daaraan graag een steentje bij. De vraag is niet: “Wat betekent het voor mij?”  maar ”Wat kunnen wij samen voor de ander betekenen?” Dat is de kern van het CDA.

CDA lanceert het verkiezingsprogramma in de supermarkt. Niet in een zaaltje of het theater, maar op een plek waar iedereen komt. Inwoner van Almen neemt het eerste exemplaar van het verkiezingsprogramma van CDA Lochem in ontvangst. De partij gaat voor de samenwerking met de inwoners. Samen kunnen we een fijne en veilige leefomgeving creëren.

Thuis in de gemeente Lochem

De mensen op de kieslijst wonen verdeeld over de gemeente. Dat zorgt ervoor dat we overal voelsprieten hebben en signalen opvangen. Besturen op hoofdlijnen mag dan wel het motto zijn, maar voor ons is het minstens zo belangrijk hoe de inwoners de keuzes van de gemeente ervaren. Als het nodig is, dienen we een motie in om het beleid te veranderen of iets nieuws toe te voegen. Zo hebben we de afgelopen periode onder meer aandacht gevraagd voor de wijkagent, de bereikbaarheid van Circulus Berkel, Brandveilig wonen, het Budget Adviescentrum Lochem, de Hulpwijzer, de milieustraat in Almen, duidelijkheid uiterwaarden Gorssel, de Blijverslening en het project Jongeren Op Gezond Gewicht. Veel van deze onderwerpen komen voort uit opmerkingen van inwoners. We zijn ook blij dat Ingrid de Pagter op de lijst staat. Zij heeft aangegeven graag vier jaar door te willen gaan als wethouder en is bereid om naar de gemeente Lochem te verhuizen.

Waar gaan we voor?

De komende jaren wil het CDA dat er een visie voor Recreatie & Toerisme komt -  Een rolstoel-vriendelijke gemeente zijn en het predicaat dementie vriendelijke gemeente waarmaken - Evenementen die door vrijwilligers worden georganiseerd, de ruimte geven of ondersteunen in plaats van bemoeilijken door regelgeving - Woningbouwprojecten die zich specifiek richten op de doelgroepen die moeilijker aan een woning kunnen komen of specifieke bouwwensen hebben, zoals jongeren of ouderen - De sloopfondsregeling uit 2012 activeren, zodat er weer voldoende geld is om overbodige of ongewenste gebouwen in het buitengebied te slopen - Alle daken van gemeentelijke accommodaties voorzien van zonnepanelen - Dagopvang in elke kern, georganiseerd door inwoners en de gemeente samen - Het meldpunt voor gebreken aan de weg, stoeptegels, defecte straatverlichting of ongeoorloofd afval moet duidelijk in beeld worden gebracht. Het gemelde euvel moet binnen twee werkdagen verholpen zijn, of de inwoner krijgt te horen wanneer het wordt verholpen – en nog veel meer.

Het hele verkiezingsprogramma en de kieslijst staan hier op de website.

Kies voor samen, Goed gestemd!