04 juli 2023

CDA Lochem stuurt kadernota 2024 bij

Eén van de hoogtepunten in de lokale politiek is de kadernota. Zoals de naam al doet vermoeden; het zijn de grote lijnen van het beleid voor het volgend jaar. Het CDA was redelijk tevreden, maar wilde als oppositiepartij een constructieve bijdrage leveren. Natuurlijk mede op grond van ons verkiezingsprogramma “Iedereen telt mee!”

Het CDA heeft daarom twee moties ingediend die beide zijn aangenomen.

Het college wordt opgeroepen om de verpaupering en verloedering tegen te gaan en een positieve bijdrage te leveren aan ontwikkeling van de entree van Epse.

Vanwege de positieve resultaten van het project fietspad “Onderlangs” tussen Lochem en Barchem, de mogelijkheid te onderzoeken om alle fietspaden in het buitengebied van Lochem te verlichten met duurzame oplossingen zoals LED verlichting met bewegingsdetectoren.

Het CDA heeft samen met overige fracties 13 amendementen en moties mede ingediend waarvan er 11 zijn aangenomen. Het gaat hierbij om de onderwerpen: klimaat, watertekort, zon op dak, gracht Lochem, startkwalificatie, werk en taal, schoolpleinen, speel- en beweegpleinen, grondbeleid, impulsregeling parttime werken en zorg coördinatoren.

Uiteindelijk werd de bijgestuurde Kadernota op maandag 3 juli 2023 aangenomen.

Zo werkt het CDA op een constructieve manier samen. Wij kijken met dankbaarheid en een goed gevoel terug op onze inbreng als CDA Lochem-fractie met input van velen, en nu … Op weg naar het volgende politieke jaar!

Henk Datema