10 september 2023

Spannende tijden!

We hebben ongekend spannende politieke tijden. Het CDA Lochem gaat goed. We hebben gewaardeerde raadsleden en steunfractieleden. We zijn heel blij met twee nieuwe leden die de fractie mee-ondersteunen. Samen hebben ze een goede inbreng in de gemeenteraad.  Landelijk staan de zaken op een kantelpunt, het CDA Lochem volgt het op de voet.

Voorop staat dat wij vertrouwen hebben in onze nieuwe lijsttrekker Henri Bontenbal. Hij is oprecht en authentiek, heeft aandacht voor de echte CDA waarden; de mensen staan centraal in een degelijk bestuurlijk beleid. Nederland heeft een aantal grote vraagstukken die om doortastend beleid vragen van een partij die de samenhang van belangen bekijkt. We redden het niet door alleen naar landbouw, alleen naar duurzaamheid, of alleen naar de natuur te kijken.

Het CDA heeft zich altijd ingezet voor een brede welvaart en economische stabiliteit in een veilige wereld. Dat betekent dat we wat betreft grondstoffen en energie niet afhankelijk willen zijn van instabiele regio’s. Een land dat ondernemers waardeert en zodoende welvarend genoeg is om armen niet in de kou te laten staan. Wij zijn ervan overtuigd dat het CDA dat zal blijven doen.

Ongetwijfeld zullen Caroline van der Plas en Pieter Omtzigt op 22 november CDA stemmers trekken. Zelf komen Caroline en Pieter immers ook uit het CDA en kiezen hun ideeën grotendeels het CDA gedachtengoed.

Het CDA Lochem heeft vertrouwen in een goede samenwerking; zo doen we dat in Lochem ook!

Marijke van Haaren, voorzitter & Jaap Jonk, secretaris