CDA vindt een groene omgeving belangrijk. Bij nieuwbouwprojecten moet natuur een nadrukkelijke plek krijgen. Iedereen wil in de buurt van een bos, park of speelveldje wonen. Ook moeten nieuwe wijken standaard worden uitgerust met wandelroutes. Dat geeft een intense beleving van de omgeving waar binnen kinderen aangenaam en veilig opgroeien.

Daarbij hoort ook dat we speeltuinen behouden en goed onderhouden. Het zijn de plaatsen in de buurt waar mensen samen komen en kinderen zich vermaken. Buiten bewegen wordt in deze tijd steeds belangrijker en daar gaat CDA voor behoud en uitbreiding van speelplaatsen.

Bij het creëren van nieuwe wijken kijkt het CDA naar landelijke en maatschappelijke inpassing. Beide moeten met elkaar in balans zijn voor een gedragen plan. In het buitengebied zullen we daarbij ook kijken naar behoud van het landelijke karakter en behoud van bestaande landbouw en bedrijvigheid. In het buitengebied gaat behoud van ons landschap boven het realiseren van aantallen. Bij de kernen leggen we vooral nadruk aangenaam wonen met elkaar. Samen wordt een nieuwe buurt gemaakt dat gemeenschapszin voorop staat.