20 februari 2022

CDA campagne verkeersveiligheid succesvol

De enquête van CDA Oude IJsselstreek over verkeersveiligheid in onze gemeente heeft veel reacties opgeleverd. De verkeersveiligheidscampagne is uitgezet in alle gemeenten van de provincie Gelderland en heeft in de Oude IJsselstreek tot de meeste reacties geleid.

CDA Gelderland heeft alle gemeentelijke CDA fracties verzocht om deel te nemen aan deze campagne. Via Facebook en Twitter is de enquête uitgezet onder de inwoners van de Oude IJsselstreek. Dit heeft tot maar liefst 19 inzendingen over onveilige situaties geleid die plaats hebben gevonden in de Oude IJsselstreek. Dat is het hoogste aantal reacties van alle gemeenten in Gelderland. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de gemeente Oude IJsselstreek het onveiligst is, maar in ieder geval dat veel mensen meedenken.

Samen met inwoners kijken naar oplossingen
Omdat er zoveel inzendingen zijn over onze  gemeente zal de CDA woordvoerder mobiliteit van de Provincie, Hans van Ark maandagmiddag 21 februari bij ons langs komen. Het dagelijks bestuur van CDA Oude IJsselstreek zal diverse Dorpsbelangenverenigingen over dit bezoek informeren. Fractievoorzitter Jeanette Elstak zal dan we samen met enkele fractieleden een aantal gevaarlijke punten langs gaan. De aanwezige inwoners kunnen de ter plekke de situatie toelichten. Dat zullen vooral plekken zijn rondom provinciale wegen.

Beruchte plekken krijgen de aandacht
De meeste meldingen betreffen kruispunten en aansluitingen met de Slingerparallel en de uitvalswegen rondom Varsselder. Als eerste zal de kruising Slingerparallel-Oude IJsselweg bij Etten worden bezocht. Ook zal er aandacht zijn voor de verkeerssituatie in Netterden. Een provinciale rondweg met aansluiting op de A3 in Emmerich zou een mooie oplossing kunnen zijn voor de verkeershinder in Netterden. Bovendien zal het de bereikbaarheid van industriepark DOCKSNLD in ’s-Heerenberg vergroten.

Verder zullen de gemelde onveilige verkeerssituaties op gemeentelijke wegen gemeld worden bij wethouder Ankersmit. De mensen die een melding hebben gedaan zullen op de hoogte gesteld worden van het vervolg en eventuele acties. Blijf op de hoogte via onze social media of via onze website.