16 februari 2022

Maak kennis met het CDA Oude IJsselstreek! #8 Jos Westerhof

Ik ben geboren en getogen in Ulft. Sinds 2001 ben ik werkzaam als zelfstandig uitvaartondernemer in de mooie Achterhoek.

Vanaf 1998 ben ik lid van het CDA en was raadslid in de periode 2002-2005 in de gemeente Gendringen. Ik heb mij weer kandidaat gesteld voor het CDA omdat er nog veel werk verricht moet worden in onze mooie groene gemeente Oude IJsselstreek. Denk hierbij aan woningbouw voor starters en senioren (betaalbaar en energie zuinig uiteraard)

Wat ik nog veel meemaak is de stille armoede, denk bijvoorbeeld aan de Voedselbanken binnen onze gemeente, en de eenzaamheid van jonge en oudere inwoners. Wij moeten hen blijven begeleiden en tevens verwijzen naar de juiste instanties.

In bepaalde wijken is er behoorlijk verpaupering rondom de goedkopere huurwoningen. Dit is een taak die Wonion direct moet oppakken anders loopt het uit de hand met andere bewoners uit de buurt en daar zit niemand op te wachten.

Ook moeten wij het verenigingsleven blijven steunen en stimuleren. De verenigingen van dorpsbelangen in de kleine kernen moeten ook gehoord worden. (wat leeft eronder de bewoners)

Dit zijn mijnerzijds enkele aandachtspunten maar er zijn er nog veel meer. Mede door onze inzet als CDA Oude IJsselstreek Lijst 2 willen wij graag aan die verbeteringen meewerken de komende jaren.

Samen kunnen wij veel meer bereiken!