01 februari 2023

Varsseveld Noord en de Biezenakker krijgen vorm

De afgelopen twee weken waren er informatieavonden voor de nieuwe wijken Varsseveveld Noord en de Biezenakker (Ulft). Op deze avonden werden input opgehaald bij de inwoners mbt Varsseveld Noord en voor de Biezenakker werd het concept locatiepaspoort (1e opzet) gepresenteerd.

Op woensdag 18 januari 2023 was eerst de informatieavond voor de nieuwbouw in Varsseveld Noord in het Borchuus.
De opkomst was groot, naar schatting ca. 200 inwoners waren aanwezig. De gemeente heeft uitgelegd wat de plannen zijn en de inwoners kregen volop de gelegenheid om mee te denken en hun voorkeur uit te spreken voor bijvoorbeeld het type huizen en hoe ze graag zouden willen wonen en hoe de wijk er dan uit zou kunnen zien.
Hiervoor werd gebruik gemaakt van de Mentimeter. Via de mobiele telefoon konden de aanwezigen inloggen op de Mentimeter en telkens een keuze maken bij de gestelde vragen. De Mentimeter verzamelt alle stemmen en geeft meteen een overzicht van de keuzes van de aanwezigen.

We vonden het wel jammer dat er zo weinig jonge mensen aanwezig waren. Hierdoor kon hun stem niet gehoord worden en zijn de uitkomsten van de Mentimeter enigszins vertekend.
Toch ontstond er wel een aardig beeld van wat de inwoners van Varsseveld belangrijk vinden voor deze nieuwbouwwijk in Varsseveld Noord.

Op 23 januari werd tijdens een inloopavond in de DRU het concept locatiepaspoort voor Biezenakker gepresenteerd. De avond werd goed bezocht: ongeveer 175 mensen kwamen de eerste schetsen en woonsferen bekijken en stelden veel vragen. Kon u niet aanwezig zijn of wilt u het concept locatiepaspoort nog eens bekijken? Dat kan op het online platform:

Onzeoudeijsselstreek.nl