23 februari 2022

Verkeersveiligheid in Oude IJsselstreek

Maandag 21 februari zijn we naar aanleiding van de vele meldingen op de verkeersveiligheidsactie van het CDA Gelderland in samenwerking met CDA Oude IJsselstreek samen met gedeputeerde Hans van Ark (woordvoerder mobiliteit provincie Gelderland) langs een aantal van de gemelde punten gegaan. We zijn begonnen in Etten bij het kruispunt Slingerparallel - Oude IJsselweg, waarna we richting Varsselder-Veldhunten zijn gereden om bij de N816/Berghseweg en N817/Oude IJsselweg te kijken. Hierna zijn we naar Netterden gegaan waar we gesproken hebben over het sluipverkeer waar het dorp veel last van heeft.
Op alle locaties waren ook inwoners  en/of bestuursleden van belangenverenigingen aanwezig die uitleg konden geven over de gevaarlijke situaties.

De provincie gaat samen met een verkeerskundige en inwoners kijken naar mogelijkheden mbt punten die provinciale wegen betreffen. De aangemelde punten mbt gemeentelijke wegen worden aan de wethouder doorgestuurd. Voor de situatie in Netterden wil het CDA een motie indienen, welke o.a. inhoud dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen naar de verkeerssituatie daar ter plekke.