29 april 2024

Van tegels naar groen

Is het u ook wel eens opgevallen dat er in Wageningen veel verharding ligt in de openbare ruimte. Er is veel verharding die helemaal geen functie heeft. Dat noemen wij ‘zinloze verharding’. Wat zou het mooi zijn om deze ‘zinloze verharding’ om te zetten naar groen.

Afgelopen raadsvergadering heeft het CDA een voorstel ingediend en het college gevraagd om samen met de inwoners in hun eigen straat te kijken waar ‘zinloze verharding’ ligt in de openbare ruimte. Dat kan dan mooi omgezet worden naar groen in de straat. Een punt van aandacht blijft wel het onderhoud van het Wageningse groen. Heel vaak kan dit beter worden onderhouden. Bij de begrotingsvergadering zullen wij voor dit onderhoud extra geld vragen.

Tenslotte nog dit, de gemeente moedigt eigenaren met een huis en een tuin aan om er eens wat tegels uit te halen en groen terug te brengen. Wat het CDA betreft is de gemeente nu óók aan zet. Een mooi voorbeeld zag ik deze week in de Rouwenhofstraat. Daar zijn een aantal stoepen langs de gevel omgezet naar leuke geveltuintjes. Nu het voorjaar is en u in de tuin bezig bent, kijk dan ook eens of er bij u een paar tegels uitkunnen. De gemeente gaat ook aan de slag en samen maken wij dan Wageningen groener. Hier kunt u meer informatie vinden van de gemeente Wageningen