Jos Sutmuller

Mag ik me even voorstellen? Jos Sutmuller

Ik woon in Heijen, ben jurist maar vooral maatschappelijk betrokken. Voor dat laatste kun je niet studeren. Dat moet je vooral van huisuit meegekregen hebben. Ik ben er trots op uit zo’n nest te komen. En zo’n nest vind ik ook bij het Gennepse CDA.
Ik beijver me voor verkeersveiligheid (denk bijvoorbeeld aan de Verbindingsweg in Milsbeek), sport, leefbaarheid en onderwijs. Maar bovenal roep ik (naar wie het wel of niet horen wil) Bouwen, Bouwen en nog eens Bouwen. Wóningen moeten er in onze gemeente gebouwd worden. Ik kan van de daken roepen hoeveel woningen er de volgende vier jaren gebouwd moeten worden, maar dat is te makkelijk. Neem bijvoorbeeld Heijen, waar ik woon. Daar moeten we eerst en vooral bouwen voor de jongeren. Noodzakelijk om de leefbaarheid van het dorp voor de toekomst te verzekeren.
Maar niet alleen in Heijen moeten we voor onze jongeren bouwen. Dat moet ook gebeuren in onze andere kernen. Echte aandacht moeten we ook besteden aan het bouwen van woningen die vooral voor onze ouderen geschikt zijn. Dat brengt doorstroom op gang.

J.J.M. (Jos) Sutmuller
Burgerraadslid