Caspar Rutten

Raadslid

Caspar Rutten (1966) is getrouwd en vader van drie dochters. Hij woont in het Sportpark. Hij studeerde rechten in Leiden en heeft ondermeer bij DAF Trucks in Eindhoven en Holland van Gijzen, een groot advocatenkantoor in Rotterdam, gewerkt. Inmiddels heeft Caspar al meer dan 10 jaar zijn eigen advocatenkantoor in Breda. Hij adviseert en procedeert ondernemingen onder andere over contractenrecht, (Europees) mededingingsrecht en privacyrecht. Politiek en (economisch) beleid zijn Caspar Rutten met de paplepel ingegoten. Zijn vader was nauw betrokken bij de hervorming van de Nederlandse economie en zijn grootvaders waren actief in de landelijke politiek.

Al sinds 2014 is Caspar als gemeenteraadslid actief. Binnen de huidige  gemeenteraad is Caspar Rutten actief in diverse functies; onder andere als voorzitter van de werkgroep regio en de werkgroep Omgevingsweg. Ook is hij (waarnemend) lid van het bestuur van de Nederlandse Vereniging van Gemeenten VNG en op andere uiteenlopende manieren zeer actief binnen het CDA. Caspar is sinds 10 jaar hockeycoach bij B.H.V. Push en vicevoorzitter van Lionsclub Breda Host. Hij heeft ook een grote passie voor auto’s en reizen.

Specifieke aandachtsgebieden: Economie; Regionale Samenwerking; Mobiliteit; Evenementen;  Veiligheid; Ouderenzorg. Extra focus op de wijken Breda-Zuid en Zuidwest; Centrum.

QUOTE: ik wil samen met ondernemers het ondernemersklimaat in Breda en de regio verbeteren en oplossingen vinden waarmee het ondernemen, werken en leven in Breda beter wordt.”