Jeroen Bruijns

Wethouder Buitenruimte en Regio + 4e locoburgemeester

Jeroen Bruijns (1989) is sinds 2022 wethouder Wethouder Buitenruimte en Regio en 4e locoburgemeester.

Sinds 2014 was hij gemeenteraadslid in Breda en regionale kandidaat voor het CDA in West-Brabant tijdens de Tweede Kamerverkiezingen van maart 2017. Geboren en getogen in de Gemeente Breda, voor altijd verbonden met  deze Parel van het Zuiden en vol van zijn geliefde dorp Bavel. Met een stevig voorkeursmandaat bij verkiezing en herverkiezingen is hij oprecht een volksvertegenwoordiger te noemen.

Via het Onze Lieve Vrouwelyceum Breda kon hij Verkeerskunde gaan studeren aan de NHTV (BUAS) en daarna Bestuurskunde aan de Universiteit van Tilburg om daarna geselecteerd te worden voor het VNG Traineeship. Daardoor heeft hij brede kennis en kunde opgebouwd over belangrijke domeinen van het overheidsbestuur die in de politiek erg relevant zijn.

Met werkervaring als Persoonlijk Medewerker bij de CDA Tweede Kamerfractie, Dagelijks Bestuurslid van het CDJA en als freelance debattrainer is zijn kennis over communicatie, overheid & bestuur nu belangrijk in de opdrachten die hij vervulde voor de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) als Projectleider Digitale Democratie/ beleidsmedewerker Lokale Democratie & Veiligheid

Werkzaamheden vanuit de huidige wethouder-portefeuille:

• openbare ruimte en beheer
    • beheer openbare ruimte
    • ontwikkeling openbare ruimte
    • toegankelijkheid
    • speelplekken
  • Wijkaanpak fysiek
  • Parkeren
    • Parkeerbedrijf
  • Grondzaken
    • Grondbedrijf