Caspar Rutten

Raadslid

Caspar Rutten is getrouwd en vader van drie dochters. Hij woont in het Sportpark. Hij studeerde rechten in Leiden en heeft ondermeer bij DAF Trucks in Eindhoven en Holland van Gijzen, een groot advocatenkantoor in Rotterdam, gewerkt.  Inmiddels heeft Caspar al meer dan 10 jaar zijn eigen advocatenkantoor in Breda. Hij adviseert en procedeert ondernemingen onder andere over contractenrecht, (Europees) mededingingsrecht en privacyrecht. Politiek en (economisch) beleid zijn Caspar Rutten met de paplepel ingegoten. Zijn vader was nauw betrokken bij de hervorming van de Nederlandse economie en zijn grootvaders waren actief in de landelijke politiek.

In 2014 is Caspar als gemeenteraadslid actief geworden in de politiek. Sindsdien is hij onder andere fractiewoordvoerder economie en regionale samenwerking. Verder bestaat zijn portefeuille onder meer uit evenementenbeleid en veiligheid. Binnen de gemeenteraad is Caspar Rutten actief in diverse functies; onder andere als voorzitter van de werkgroep regio. Ook is hij (waarnemend) lid van het bestuur van de Nederlandse Vereniging van Gemeenten VNG en op uiteenlopende manieren actief binnen het CDA. Caspar is sinds 10 jaar hockeycoach bij B.H.V. Push en vicevoorzitter van Lionsclub Breda Host. Hij heeft een passie voor auto’s en reizen.

“Ik wil samen met ondernemers het ondernemersklimaat in Breda en de regio verbeteren en oplossingen vinden waarmee het ondernemen, werken en leven in Breda beter wordt.”