26 april 2024

Laten we 'Made in Europe' samen groot maken!

Met Made in Europe Keurmerk spreken wij onze waardering uit voor onze (lokale) ondernemer(s) en vragen wij aandacht voor het behouden van productie van artikelen binnen Europa, en dus ook in Nederland.

Waarom? Veel producten worden in China geproduceerd en voor ons gas waren we langere tijd afhankelijk van Rusland. Een doorgeschoten marktwerking en naïviteit liggen hieraan ten grondslag. Dit maakt Europa kwetsbaar; dat moet en kan anders.

Hoe? Het CDA wil dat meer producten in Europa gemaakt worden. Dat vraagt niet alleen iets van de politiek, maar het vraagt ook iets van ondernemers en consumenten. Samen moeten wij de omslag maken en ondernemers ondersteunen en stimuleren door bewust te kiezen voor producten die in Europa gemaakt zijn.

Met het Made in Europe Keurmerk laat het CDA zien dat wij trots zijn op onze ondernemers. Het CDA roept met deze actie op om ook als consument producten uit Europa een warm hart toe te dragen en zo te zorgen dat wij minder afhankelijk zijn van landen buiten Europa.