Riekje van Vugt-Buter

Wethouder | Bestuursadviseur | Kandidaat nr. 7

Riekje van Vugt-Buter (1967) is vanaf 2014 actief betrokken bij het CDA. In 2020 verhuisde zij met haar gezin naar Loon op Zand. Daarvoor was zij in de gemeente Drimmelen 5 jaar raadslid voor het CDA in de gemeenteraad, waarvan 2 jaar fractievoorzitter. Zij is lid van CDA Vrouwen, dat zich op verschillende manieren inzet voor de gelijkwaardigheid tussen vrouwen en mannen. Riekje is adviseur van het bestuur van onze afdeling.

Riekje is HBO-Verpleegkundige en was tot haar aanstelling als wethouder op 20 juni 2022 werkzaam als Coördinator informele zorg. Zij heeft ervaring met de vraagstukken van zorg en welzijn. Haar portefeuille omvat de volgende beleidsvelden: Algemeen maatschappelijk werk • Wmo • Mantelzorg • Vrijwilligersbeleid en verenigingsleven • Kunst en cultuur • Wijkgericht werken • Accommodatiebeleid • Armoedebeleid • Schuldhulpverlening • Ouderenbeleid.

​Contact:​ riekje.vanvugt@cdaloonopzand.nl