09 februari 2017

CDA stelt vragen over de gevaren van de file's op de A17 t.h.v. Moerdijk.

Gedurende de gehele week is er een grote kans op filevorming t.h.v. de aansluiting 26 Moerdijk op de A17. Net voor deze aansluiting zit een flauwe boog in verband met het hoogteverschil met de Roode Vaart. Aangezien er grote kans op file is van zuid (Roosendaal) naar noord (Dordrecht) is er een filedetectiesysteem toegepast voor dit viaduct. Echter staat er aan de andere zijde eveneens file waardoor er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Aan deze zijde van de A17 is momenteel geen filewaarschuwingssignalering aanwezig. Reden voor Stephan Schneijderberg van het CDA Moerdijk om vragen te stellen aan het college! In deze brief worden er naast de vragen ook een visualisatie en een aantal voorbeelden gegeven van filewaarschuwingssignalering. Het file probleem word hiermee niet opgelost maar de kans op kop-staart botsingen zal waarschijnlijk wel verminderen. Bekijk via onderstaande link de vragen met illustraties en voorbeelden.