07 oktober 2016

CDA Moerdijk op Moerdijks energiesymposium de weg naar duurzame oplossingen.

Donderdagavond 6 oktober was onze fractievoorzitter Desiree Brummans aanwezig bij het Moerdijks Duurzaamheidssymposium georganiseerd door Energiek Moerdijk in De Parel in Fijnaart.

Spreker Jan Paul van Soest, expert "duurzame veranderingen ontwikkelen” nam de aanwezigen mee in de feiten rondom de opwarming van de aarde en daarmee de noodzaak tot duurzame oplossingen. Aansluitend vertelde Martijn Messing over windenergie als streekproduct. De 3 M’s werken niet; Mag niet, Minder en Moet. Beter nemen inwoners zelf de regie. Met een dorpsmolen profiteren alle inwoners. Moerdijk kan trots zijn op Energiek Moerdijk, professionele adviseurs voor wethouder, ambtenaren  en inwoners van onze gemeente. De verbindende factor op het gebied van de energietransitie. Terecht dat bestuurslid Michael Daamen dit jaar de duurzaamheidsaward uitgereikt kreeg van wethouder Jaap Kamp. Duurzaamheid voor en door inwoners; dat was weer mooi in Moerdijk!

Nota bene; na afloop sprak Desiree o.a. met een inwoner van Fijnaart die in een woonhuis met monumentale status woont. Hij zou zijn huis graag energie vriendelijker en comfortabeler maken door isolatie en dubbele beglazing. Echter regelgeving voor monumentale panden verhindert dit.

Wat het CDA betreft is dat absoluut niet passend in deze tijd, temeer daar er „monumentvriendelijke” oplossingen zijn. Wordt vervolgd.

Kik hier voor de fotoreportage