29 januari 2021

Wethouder Brummans: “Heb je een koophuis? wat LED je?”

Met die slogan worden onze inwoners met een koophuis opgeroepen om de waardebon van Euro 70,- te verzilveren.

Afgelopen najaar ontvingen alle inwoners van Moerdijk met een koophuis een gratis waardebon van Euro 70,- waarmee energiebesparende producten aangeschaft kunnen worden zoals bijvoorbeeld ledlampen, tochtband of een besparende douchekop. De actie wordt betaald uit een subsidieregeling van de rijksoverheid, de zogenaamde RRE-regeling (Regeling Reductie Energieverbruik). Iedere gemeente in Nederland kon hiervoor een plan indienen en het plan van de gemeente Moerdijk leverde een subsidie op van ruim Euro 330.000,-

Het doel van de actie is om onze inwoners te betrekken bij de energietransitie en hen te stimuleren om mee te doen. Een lagere energierekening en meer wooncomfort helpen daarbij. Tijdens het schrijven van dit artikel laat de teller een stand zien van 2284 deelnemers die de voucher hebben verzilverd, een mooi resultaat!

De rijksoverheid heeft deze regeling alleen opengesteld voor mensen met een koopwoning. Woningcorporaties hebben de taak om hun woningbezit te verduurzamen en hun huurders te helpen bij de energietransitie. Woonkwartier is daar volop mee bezig. Zodra er een landelijke regeling  komt voor mensen met een huurwoning, waar ook gemeenten op kunnen inschrijven, dan maak ik me daar uiteraard graag sterk voor.

Iedere huiseigenaar heeft een unieke code ontvangen. Deze actie geldt nog voor aankopen tot en met 31 maart 2021,  dus doe mee als je dat nog niet hebt gedaan. Winstuitjewoning.nl/moerdijk

Met duurzame groeten,

Désirée Brummans