Werk in Noord-Holland

Een gezonde economie levert werk, welvaart en ook welzijn. Plaatselijk nemen CDA-afdelingen allerlei initiatieven, om de economie in hun gemeente verder te stimuleren. CDA Noord-Holland wil dat de provincie daarbij vooral de rol van aanjager en verbinder op zich neemt. ‘De Kop Werkt’ is hiervan een mooi voorbeeld. Gemeenten trekken samen met de provincie op om de plaatselijke economie een ‘boost’ te geven. Samen met onze lokale fracties willen we er voor zorgen dat de economie in Noord-Holland blijft bloeien.

Gezond in Noord-Holland

De gemeenten zijn verantwoordelijk voor een goede zorgverlening. De provincie kan wel indirect haar steentje bijdragen. Omzien naar elkaar kan namelijk op heel veel verschillende manieren. Zo maakt CDA Noord-Holland zich hard voor blijvende steun aan Dorpswerk Noord-Holland, zodat dorps- en buurthuizen hun belangrijke rol kunnen blijven vervullen of uitbreiden. We zetten ook in op de bereikbaarheid van stad en platteland! Samen met onze lokale fracties willen we er voor zorgen dat u in goede gezondheid kunt leven in Noord-Holland.

Wonen in Noord-Holland

De provincie bepaalt waar en hoeveel in totaal gebouwd mag worden. Het CDA vindt het belangrijk dat iedereen kan wonen waar hij of zij wil. Daar moet soms ook ruimte aan de rand van het dorp voor zijn. Gemeenten weten het allerbeste wat de meest geschikte locaties zijn, daarom moeten zij meer zelf kunnen bepalen waar en hoeveel huizen gebouwd gaan worden. Samen met onze lokale fracties willen we er voor zorgen dat u goed kunt wonen in Noord-Holland. Stem daarom 21 maart lokaal op het CDA!

Onze mensen