19 juni 2020

CDA-bestuur Noord-Holland gaat voor Jelle Beemsterboer als regio kandidaat bij de Tweede Kamerverkiezingen

Het provinciebestuur van CDA Noord-Holland schuift Jelle Beemsterboer als regio kandidaat naar voren voor de komende Tweede Kamerverkiezingen in 2021. Wij kennen Jelle als wethouder in de gemeente Schagen en natuurlijk ook als oud-voorzitter van onze provinciale afdeling.

De mogelijkheid tot het voordragen van regiokandidaten is nieuw binnen het CDA. Elke provinciale afdeling mag één kandidaat voordragen waarmee de provincie graag campagne in de regio zou willen voeren. Wij kiezen voor een voordracht van Jelle omdat hij in de provincie bekend is en erg zichtbaar als CDA wethouder. Daar komt bij dat hij in Schagen heeft laten zien grote groepen kiezers te kunnen aanspreken.

CDA Noord-Holland Voorzitter Gido Oude Kotte: “Jelle is een jonge kandidaat die voor zijn jarenlange inzet al de zilveren CDA speld mocht ontvangen. Jelle heeft in Schagen bewezen veel mensen te enthousiasmeren voor het CDA. Met Jelle op de lijst gaat Noord-Holland flink bijdragen aan de verkiezingsoverwinning van het CDA in maart.”

Jelle Beemsterboer over zijn kandidaatstelling: “Ik wil graag namens de inwoners van Noord-Holland de Tweede Kamer in. Daarom is het belangrijk benaderbaar te zijn en te weten wat er speelt. Ik kom dan ook graag op bezoek bij de ledenvergaderingen. Verder richt ik me op het punt waar ik me al jaren sterk voor maak, veel meer woningbouw in heel Nederland.”

Jelle heeft zijn kandidaatstelling in de regionale media bekendgemaakt met verschillende interviews. Dit in overleg met het bestuur. Vroege bekendmaking van de kandidaatstelling vergroot de kans op een groeiende bekendheid bij de inwoners in onze provincie. Op de website www.jellebeemsterboer.nl kunt u meer informatie vinden over Jelle Beemsterboer, zijn kandidaatstelling en kunt u deelnemen aan de campagne.

Er zijn nog meer Noord-Hollandse kandidaten die zich beschikbaar hebben gesteld voor de Tweede Kamerverkiezing. Wie de kandidaten dat zijn, wordt op een later moment kenbaar gemaakt. Daarnaast mag Noord-Holland zich natuurlijk verheugen op een aantal prominente kopstukken waarvan wij hopen dat zij zich weer beschikbaar zullen stellen voor de Tweede Kamerlijst.