04 september 2023

Dit zijn de vier Noord-Hollandse kandidaten voor de komende Tweede Kamerverkiezingen

Met Harmen Krul op een mooie vijfde plek, Chantal van den Berg op een achttiende plek, Nahid Aoulad Bouchta op plek 43 en Lody van de Kamp als onze lijstduwer voor de komende Tweede Kamerverkiezingen is Noord-Holland vertegenwoordigd op de concept kieslijst van het CDA voor de komende Tweede Kamerverkiezingen.

Harmen Krul (29) komt uit Den Helder en zit sinds februari dit jaar in de Tweede Kamer, waar hij tevens het jongste fractielid is. In de kamer houdt Harmen zich bezig met defensie, infrastructuur en waterstaat en justitie en veiligheid. Verder is Harmen in dienst geweest bij defensie en was hij fractievoorzitter van het CDA Den Helder. Harmen staat op plek vijf van de concept kieslijst.

Chantal van den Berg (46) komt uit Vijfhuizen en staat op plek 18 van de kieslijst. Chantal is eerder raadslid geweest in Heemstede en heeft ook gediend als woordvoerder van oud CDA-leider Sybrand Buma. Op dit moment is Chantal directeur communicatie van de Technische Universiteit Eindhoven.

Op plek 43 staat Nahid Aoulad Bouchta (40), uit Uithoorn. Nahid was werkzaam bij de Gemeente Uithoorn als raadslid voor het CDA, en werkt momenteel bij een herverzekeringsmaatschappij.

Lody van de Kamp (75) is de lijstduwer van de advieslijst voor de komende verkiezingen. Lody is na zes jaar weer lid geworden van het CDA. ‘’Ik herken het oude CDA weer een beetje’’ aldus Lody in het Nederlands Dagblad. Van de Kamp is twaalf jaar actief geweest voor het CDA in Amsterdam, als fractievoorzitter en duo-raadslid.

Het CDA Noord-Holland kijkt uit naar een mooie verkiezingscampagne, waar we vol vertrouwen gaan bouwen aan een fatsoenlijk land!